Zoeken
  1. Lid worden|
  2. Sitemap|
  3. Contact|
  4. Inloggen

1. Meer informatie
  2. Verklein tekstVergroot tekst
  3. Contrast witContrast zwart
  4. Spreek tekst

werkmogelijkheden

1. annemie

(5 oktober 2011 om 08:23)

Hallo, ik zou graag weten of mensen die ushersyndroom hebben, nog gaan werken? Indien ja, welk werk doe je dan? Ikzelf ging 22 jaren werken als woonbegeleidster bij volwassen mensen met een zware mentale handicap. In november 2009 kreeg ik mijn ontslag om medische redenen(nl Usher). Nu zijn we bijna 2 jaar verder en ik ben nog steeds op zoek. Maar als woonbegeleidster zal ik hier in Belgie geen kansen meer krijgen. Vandaar mijn vraag; Welk werk is er nog mogelijk voor mensen met Usher? Hopelijk krijg ik veel reacties langs deze weg.
    Groeten, Annemie

2. Martine

(13 januari 2012 om 19:19)

Hallo Annemie,

Ik ben een beetje laat met deze reactie maar ik hoop dat ik je er nog iets aan hebt. Ik ben zelf opgeleid als Grafisch Medewerker maar na verloop van tijd was dit werk niet meer mogelijk i.v.m. Usher. Ik heb mij toen laten begeleiden door VISIO en ben zo terecht gekomen bij het LOO Erf. Daar ben ik uitgebreid getest op wat mijn mogelijkheden zijn voor mijn verdere beroepsleven. Hieruit is gebleken dat een administratieve functie het beste bij mij past. Ik heb toen omscholing gedaan met medewerking van het UWV tot commercieel administratief medewerker. Ik heb ook 5 jaar gewerkt in deze functie. Op dit moment werk ik niet maar dat komt door dat mijn eerste baan werd wegbezuinigt en de tweede was een tijdelijke baan. Ik vind het erg leuk om dit werk te doen, er kunnen redelijk makkelijk aanpassing gedaan worden voor de computer en de telefoon. Alleen jammer dat de arbeidsmarkt op dit moment zo slecht is.
    Ik hoop dat ik iets heb kunnen bijdragen met dit verhaal.

Groetjes Martine

3. Martine

(15 januari 2012 om 10:52)

Op www.werkpad.nl onder het kopje praktijkverhalen staat mijn verhaal ook beschreven. En die van anderen.

4. Martine

(15 januari 2012 om 10:56)

Wel even op " voor werkgevers, bedrijven enz." klikken,

Toevoegen reactie